سوالات مشاوره ای خود را زمینه کنکور اینجا بپرسید ...( علی سلیمانی )



  • ( بسمی تعالی )
    **عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دانش آموزان و داوطلبین آزمون سراسری سال 1394 .
    عزیزان شما میتوانید سوالات مشاوره ای خود را در زمینه کنکور ، منابع ، آزمون های آزمایشی و... در این تاپیک مطرح نمایید .
    حداکثر زمان پاسخگویی : 12 ساعت بعد از طراحی سوال ...
    با کمال تشکر : علی سلیمانی ( مولف کتب کمک آموزشی و مشاور تحصیلی )
    موفق باشید ...

    **



  • سلام
    درس ها رو در طول دو هفته چجوری پخش کنیم تا بیش ترین مرور ممکن رو هم داشته باشیم؟:peaceful:



  • با سلام . شما میتونید برای خودتون سرعت مطالعاتی تعیین کنید .
    دو روز آخر هفته رو برای مرور و جمع بندی اختصاص بدی. تعداد فصول امتحانی را تقسیم بر مدت زمان 10 روزه کنید .
    از برنامه ریزی رایگان بنده هم میتونید استفاده کنید .



  • سلام
    ببخشید برنامه ریزی مطالعاتی شما رو از کجا دانلود کنم؟





  • سلام.
    من سوالم اینه که اول یه کتاب تست رو برای هر درس تموم کنم و بعدش توی آزمونای مرور برم سراغ کتاب دوم؟
    سوال دوم اینکه چیکار کنم غلطام کم بشه؟ خیلی غلط بی دقتی و محاسباتی دارم



  • @mamad;4169 said:

    سلام.
    من سوالم اینه که اول یه کتاب تست رو برای هر درس تموم کنم و بعدش توی آزمونای مرور برم سراغ کتاب دوم؟
    سوال دوم اینکه چیکار کنم غلطام کم بشه؟ خیلی غلط بی دقتی و محاسباتی دارم

    **********
    سلام .
    هر فصل از چندین مبحث مختلف تشکیل شده است . ابتدا هر مبحث را به طور کامل مطالعه نمایید و در انتهای هر فصل در همان جلسه چندین تست آموزشی حل کنید .
    بعد از اتمام هر فصل نیز همین کار ا انجام دهید .
    24 ساعت بعد یا در حلسات بعدی تست های فصل را حل نمایید اما توجه کنید که تعداد این تست ها بیشتر از مراحل اول باشد .
    ****
    غلط حل کردن تست ها و یا شک بین 3 و 2 گزینه نشان از عدم تسلط شما بر روی دروس هست .
    تسلط بر مباحث کتاب از دو قسمت نشات میگیرد. اول آنکه مرور بجا و دقیقی داشته باشید . ( مرور را با بازخوانی اشتباه نگیرید . )
    دوم آنکه تسلط از حل تمرین و تست هم حاصل می شود . پس حتما مرور به جا و مناسب به همراه حل تست ها داشته باشید .
    البته شرایط آزمون شما هم شرط اصلی در کاهش تعداد غلط ها دارد . خودکنترلی آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است پس شرایط آزمونی خود را نیز کنترل نمایید . صبحانه ، خواب قبل از آزمون و... نیز دارای اهمیت میباشند .



  • سلام با معدل پایین هم میشه پزشکی قبول شد عایا



  • @alisoleimani;4172 said:

    **********
    سلام .
    هر فصل از چندین مبحث مختلف تشکیل شده است . ابتدا هر مبحث را به طور کامل مطالعه نمایید و در انتهای هر فصل در همان جلسه چندین تست آموزشی حل کنید .
    بعد از اتمام هر فصل نیز همین کار ا انجام دهید .
    24 ساعت بعد یا در حلسات بعدی تست های فصل را حل نمایید اما توجه کنید که تعداد این تست ها بیشتر از مراحل اول باشد .
    ****
    غلط حل کردن تست ها و یا شک بین 3 و 2 گزینه نشان از عدم تسلط شما بر روی دروس هست .
    تسلط بر مباحث کتاب از دو قسمت نشات میگیرد. اول آنکه مرور بجا و دقیقی داشته باشید . ( مرور را با بازخوانی اشتباه نگیرید . )
    دوم آنکه تسلط از حل تمرین و تست هم حاصل می شود . پس حتما مرور به جا و مناسب به همراه حل تست ها داشته باشید .
    البته شرایط آزمون شما هم شرط اصلی در کاهش تعداد غلط ها دارد . خودکنترلی آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است پس شرایط آزمونی خود را نیز کنترل نمایید . صبحانه ، خواب قبل از آزمون و... نیز دارای اهمیت میباشند .

    نه خب غلطام خیلی محاسباتی و بی دقتیه. مثلا یه صفر کم میزارم و توی گزینه ها هردوتا جواب هست. یا مثلا توی فیزیک حواسم به یه قسمت نمودار نبود که حرکت توی اون قسمت تند شونده میشه. اینجور اشتباهارو چجوری کم کنم؟


  • مدیر

    سلام ميشه بگين آزمون هاي قلمچي خوبه يا گاج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم ميشم جواب بدين



  • @مهسا;4174 said:

    سلام با معدل پایین هم میشه پزشکی قبول شد عایا

    سلام در عجبم از کسانی که 75 درصد کنکور را فدای 25 درصد میکنند.
    دوستان خوبم اولا معدل شرط نیست و نمره ی هر درس لحاظ خواهد شد ثانیا از 25 درصد شما درصدی را کسب میکنید .
    ( اصلا نگران نباشید / شما میتونید ..)



  • @man;4177 said:

    سلام ميشه بگين آزمون هاي قلمچي خوبه يا گاج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم ميشم جواب بدين

    سلام .
    اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
    اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
    البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هست


  • مدیر

    @alisoleimani;4179 said:

    سلام .
    اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
    اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
    البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هست

    من ميخام آزموني رو برم كه به برنامش برسم و البته سطح آزمون هم برام مهمه



  • @mamad;4176 said:

    نه خب غلطام خیلی محاسباتی و بی دقتیه. مثلا یه صفر کم میزارم و توی گزینه ها هردوتا جواب هست. یا مثلا توی فیزیک حواسم به یه قسمت نمودار نبود که حرکت توی اون قسمت تند شونده میشه. اینجور اشتباهارو چجوری کم کنم؟

    با تمرین و مطالعه دقیق و سپس شرکت مکرر در آزمون های آزمایشی .
    بعد از هر آزمون لیستی تهیه و تعداد غلطهایی که از بی دقتی بوده رو مشخص و علت بی دقتی رو هم بنویسید و کم کم این مشکلات رو رفع کنید



  • @alisoleimani;4178 said:

    سلام در عجبم از کسانی که 75 درصد کنکور را فدای 25 درصد میکنند.
    دوستان خوبم اولا معدل شرط نیست و نمره ی هر درس لحاظ خواهد شد ثانیا از 25 درصد شما درصدی را کسب میکنید .
    ( اصلا نگران نباشید / شما میتونید ..)

    کسی که دیپلم ریاضی باشه معدل رو چجوری واسش حساب میکنن
    نمره چه درسایی ملاکه
    نیازی به گرفتن دیپلم تجربی هس یا نه



  • شوما فایل صوتی انگیزشی واسه کنکور ندارین
    من انگیزم رسیده زیر خط فقر خیلیم ناامیدم



  • @مهسا;4184 said:

    کسی که دیپلم ریاضی باشه معدل رو چجوری واسش حساب میکنن
    نمره چه درسایی ملاکه
    نیازی به گرفتن دیپلم تجربی هس یا نه

    سلام . طبق جدول زیر تطابق میدهند . البته این جدول مربوط به سالهای گذشته است و هنوز رسما برای امسال منتشر نشده است :
    سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي نظام جديد آموزش متوسطه (رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي) سال هاي 1384، 1385، 1386، 1387، 1388 و 1389 كه امتحانات آنان به صورت كتبي و نهايي كشوري برگزار شده است، تا ميزان 25% در گزينش نهايي به صورت زیر اعمال خواهد شد.
    1ـ نمرات تراز شده سوابق تحصيلي ملاك خواهد بود.
    2ـ سوابق تحصيلي فقط براي ديپلمه هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي كه در سال¬هاي 1384، 1385، 1386، 1387 ، 1388 و 1389 فارغ التحصيل شده و امتحانات آنها به صورت نهايي و كشوري برگزار شده است، اعمال خواهد شد.
    3- نمره كل داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصيلي، به صورت ميانگين وزني از نمرات سوابق تحصيلي به ميزان 25% و نمرات تراز شده آزمون سراسري به ميزان 75%، با لحاظ ضرايب زيرگروه*ها، محاسبه مي¬شود.
    3ـ براي بقيه داوطلبان 100% نمره آزمون ملاك گزينش خواهد بود.
    4ـ احتساب سوابق تحصيلي براي كليه آزمون*هاي سراسري اعم از دانشگاه*هاي دولتي، پيام*نور، غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود.
    5ـ داوطلبان، از نظر تأثير سوابق تحصيلي به دو دسته تطابق و عدم تطابق نوع ديپلم با گروه آزمايشي ثبت*نامي تقسيم مي*شوند كه درصد تأثير و ضرايب دروس در بندهاي 5 ـ1 و 5 ـ2 آورده شده است.
    تبصره بسيار مهم: براي داوطلبان گروه*هاي آزمايشي مختلف، در صورت عدم وجود نمره يك يا چند درس به صورت كتبي و نهايي كشوري به هر دليلي، به ميزان تأثير ضريب اين درس يا دروس از تأثير 25درصد سوابق تحصيلي كاسته شده و به ضريب 75 درصد آزمون سراسري افزوده مي شود.
    5 ـ1 ـ تطابق عنوان ديپلم با گروه آزمايشي بر اساس جدول ذيل
    براي اين داوطلبان، ضرايب سوابق تحصيلي به ميزان 25% بر اساس جداول شماره (1) تا (4) در نمره كل نهايي آنان تأثير خواهد داشت.
    تبصره: تأثير ميزان 25% سوابق تحصيلي براي گروه آزمايشي علوم انساني، براساس نمرات دروس موجود صورت خواهد گرفت.
    5ـ2ـ عدم تطابق عنوان ديپلم با گروه آزمايشي
    ـ تأثير سوابق تحصيلي ديپلمه*هاي غيرمرتبط با گروه آزمايشي، براساس دروس موجود متناسب با دروس آزمون سراسري تا ميزان 25% خواهد بود.
    ـ ميزان تأثير سوابق تحصيلي ديپلم*هاي غيرمرتبط برابر است با نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب به مواد آزمون گروه*هاي آزمايشي مختلف با درنظر گرفتن ضرايب دروس در زيرگروه*هاي مربوط.
    ـ درصد تأثير و ضرايب دروس مرتبط با مواد آزمون، به تفكيك نوع ديپلم و گروه‎هاي آزمايشي*مختلف براساس جداول شماره‎هاي (5) تا (12) خواهد بود.

    عنوان ديپلم
    گروه آزمايشي

    رياضي فيزيك
    علوم رياضي و فني

    علوم تجربي
    علوم تجربي

    علوم انساني
    علوم انساني

    علوم و معارف اسلامي
    علوم انساني

    جدول شماره (1) : ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم رياضي وفني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3

    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي3

    2
    2
    2
    عربي3

    3
    3
    3
    تعليمات ديني وقرآن3

    2
    2
    2
    زبان خارجي3

    4
    4
    3
    ميانگين وزني دروس جبرو احتمال ، هندسه2 و حسابان

    3
    3
    2
    فيزيك3 وآزمايشگاه

    2
    3
    3
    شيمي3 وآزمايشگاه

    جدول شماره (2) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم تجربي

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه 3
    زيرگروه 4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3
    و ادبيات فارسي3

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي3

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني وقرآن3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    0
    1
    4
    1
    1
    زمين شناسي

    2
    3
    3
    4
    3
    رياضي 3

    4
    4
    2
    2
    2
    زيست شناسي2 وآزمايشگاه

    2
    2
    2
    3
    2
    فيزيك3 وآزمايشگاه

    3
    4
    2
    2
    2
    شيمي3 و آزمايشگاه

    جدول شماره (3) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم انساني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%

    زيرگروه1
    زيرگروه 2
    زيرگروه3
    زيرگروه 4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    زبان فارسي تخصصي

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي3 ويژه علوم انساني

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني وقرآن3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    4
    2
    2
    2
    2
    ميانگين وزني دروس ادبيات فارسي تخصصيو آرايه هاي ادبي

    1
    1
    1
    3
    1
    ميانگين وزني دروس تاريخ ايران وجهان2و جغرافيا2

    1
    3
    2
    2
    3
    جامعه شناسي2

    3
    1
    1
    2
    2
    فلسفه و منطق

    2
    4
    4
    3
    3
    رياضي و آمار

    جدول شماره (4): ديپلم علوم و معارف اسلامي گروه آزمايشي علوم انساني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه 4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    زبان فارسي تخصصي

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي3 ويژه علوم معارف

    3
    3
    3
    3
    3
    ميانگين وزني دروس اصول وعقايد2، تفسير وعلوم قرآني2 واخلاق2

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي3

    4
    2
    2
    2
    2
    ادبيات فارسي تخصصي

    1
    1
    1
    3
    1
    تاريخ اسلام2

    1
    3
    2
    2
    3
    جامعه شناسي2

    3
    1
    1
    2
    2
    فلسفه و منطق

    2
    4
    4
    3
    3
    رياضي و آمار

    جدول شماره (5): ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم تجربي

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    2
    3
    3
    4
    3
    حسابان

    2
    2
    2
    3
    2
    فيزيك 3 و آزمايشگاه

    3
    4
    2
    2
    2
    شيمي 3 و آزمايشگاه

    2/18
    9/17
    0/16
    2/20
    5/19
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    8/81
    1/82
    0/84
    8/79
    5/80
    درصد تأثير نمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (6) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم رياضي وفني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎ففهاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زير گروه 1
    زيرگروه2
    زيرگروه3

    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3

    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    3
    3
    2
    فيزيك 3 و آزمايشگاه

    2
    3
    3
    شيمي 3 و آزمايشگاه

    1/17
    7/17
    6/18
    درصدتأثير سوابق تحصيلي

    9/82
    3/82
    4/81
    درصد تأثيرنمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (7) : ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم انساني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف

    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    2
    4
    4
    3
    3
    حسابان

    8/6
    7/9
    3/10
    7/7
    1/8
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    2/93
    3/90
    7/89
    3/92
    9/91
    درصد تأثير نمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (8) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم رياضي وفني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3

    4
    4
    4
    زبان فارسي تخصصي

    2
    2
    2
    عربي 3 ويژه علوم انساني

    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    2/7
    7/6
    8/7
    درصدتأثير سوابق تحصيلي

    8/92
    3/93
    2/92
    درصد تأثيرنمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (9) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم انساني

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثير نمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    2
    4
    4
    3
    3
    رياضي 3

    8/6
    7/9
    3/10
    7/7
    1/8
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    2/93
    3/90
    7/89
    3/92
    9/91
    درصد تأثيرنمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (10) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم تجربي

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    زبان فارسي تخصصي

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي 3 ويژه علوم انساني

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    2/6
    2/5
    5/5
    8/5
    7/6
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    8/93
    8/94
    5/94
    2/94
    3/93
    درصد تأثير نمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (11) : همه ديپلم‎ها(رياضي،تجربي، انساني) گروه آزمايشي هنر

    ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زيرگروه1
    زيرگروه2
    زيرگروه3
    زيرگروه4
    زيرگروه5

    4
    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3

    2
    2
    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    2
    2
    زبان خارجي 3

    1
    3
    1
    1
    1
    ميانگين دروس رياضي و فيزيك براي ديپلمه هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي و درس رياضي و آمار براي ديپلمه*هاي انساني

    0/7
    9/8
    9/7
    0/7
    4/7
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    0/93
    1/91
    1/92
    0/93
    6/92
    درصد تأثير نمرات آزمون سراسري

    جدول شماره (12) همه ديپلم‎ها( رياضي، تجربي، انساني) گروه آزمايشي زبان*هاي خارجي

    ضرايب دروس*در*آزمون*سراسري*در*زيرگروه‎هاي مختلف
    تأثيرنمرات دروس ديپلم

    زير گروه‎ 1
    زير گروه 2
    زير گروه 3
    زير گروه4

    4
    4
    4
    4
    ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3 يا زبان فارسي تخصصي

    2
    2
    2
    2
    عربي 3

    3
    3
    3
    3
    تعليمات ديني و قرآن 3

    2
    2
    2
    4
    زبان خارجي 3

    9/11
    9/11
    9/11
    25*
    درصد تأثير سوابق تحصيلي

    1/88
    1/88
    1/88
    75
    درصد تأثير نمرات آزمون سراسري

    * به دليل عدم وجود درس اختصاصي در اين زيرگروه، 25% سابقه تحصيلي به طور كامل به دروس عمومي اختصاص مي*يابد.



  • @مهسا;4185 said:

    شوما فایل صوتی انگیزشی واسه کنکور ندارین
    من انگیزم رسیده زیر خط فقر خیلیم ناامیدم

    سلام مراجعه کنید به سایت گروه آموزشی آلم . فایلهای بنده موجود هست .


  • مدیر

    @alisoleimani;4179 said:

    سلام .
    اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
    اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
    البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هست

    هدف از شركت در آزمون حل سوالات خوب هست يا با برنامه خوندن ؟؟؟؟؟؟؟كدوم مهم تره برنامه يا سطح سوالات ؟؟؟؟؟؟برنامه قلم چي خوبه يا گاج و همچنين مشاوره هايي كه ميدن كلن سطح كدوم يكي بهتره و مي تونه به فرد در رسيدن به هدفش كمك كنه خواهشا جواب بدين تا منم به آزمون ها برسم ممنون



  • سلام هدف از آزمون به طور کلی کاهش استرس / ایجاد آمادگی و ارزیابی کیفی درسی هست . آزمون های قلم چی و گاج در یک سطح هستند ولی قلم چی تا حدودی بهتره


  • مدیر

    سلام ميشه در مورد برنامه ريزي بين آزمون ها هم راهنمايي كنين كه بتونم به همه درس ها برسم ممنون



  • 1 ) شما میتونید دروس رو طی 2 هفته تقسیم بندی و مطالعه کنید.با حجم کم و مرور و تست بیشتر .
    2) هفته اول مطالعه دروس و هفته ی دوم که مرور و جمع بندی .
    3 ) هر 3 روز یک عمومی و دو اختصاصی مطالعه شود . بهمراه تست
    و...


  • مدیر

    @mamad;4169 said:

    سلام.
    من سوالم اینه که اول یه کتاب تست رو برای هر درس تموم کنم و بعدش توی آزمونای مرور برم سراغ کتاب دوم؟
    سوال دوم اینکه چیکار کنم غلطام کم بشه؟ خیلی غلط بی دقتی و محاسباتی دارم

    سلام ميشه در مورد برنامه ريزيت بگي؟؟؟؟؟



  • @man;4207 said:

    سلام ميشه در مورد برنامه ريزيت بگي؟؟؟؟؟

    دقیقا منظورت از برنامه ریزی چیه؟


  • مدیر

    يعني هر روز چندتا كتاب مي خوني عمومي و اختصاصي ؟؟؟وقتي درسي رو خوندي همون موقع تست هاش رو مي زني يا چند روز بعد مي زني؟؟؟


  • مدیر

    @mamad;4209 said:

    دقیقا منظورت از برنامه ریزی چیه؟

    نميخاي جواب بدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  • مدیر

    @mamad;4209 said:

    دقیقا منظورت از برنامه ریزی چیه؟

    چقد از زماني كه براي هر درس در نظر گرفتي رو مطالعه مي كني و چقد تست مي زني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم كه جوابم رو ميدي



  • @man;4214 said:

    چقد از زماني كه براي هر درس در نظر گرفتي رو مطالعه مي كني و چقد تست مي زني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم كه جوابم رو ميدي

    برای درس های پیش دانشگاهی تقریبا فقط تست میزنم و درسنامه و اینا نمیخونم.
    برای درسهای پایه از فیلمای اینجا استفاده میکنم بعدش تست. یعنی همون میزانی که یه مبحثی اینجا فیلم داره میشه زمان مطالعه و بقیه ش تست. مثلا برای فیزیک مبحث آینه های کروی حدود 4 ساعت اینجا فیلم هست که اونارو نگاه میکنم بعدش هم هرچی تست کتاب گاج میکرو داره میزنم. همین



  • *** تنبلی خدانگهدار * **

    اول مهر بوی تازگی می*دهد؛ بوی کیف*ها و روپوش*های نو؛ بوی کتاب*ها و درس*های تازه و گاه بوی مقطع تازه و مدرسه و معلم*های جدید؛ اما در حقیقت آنچه می*تواند به یک سال تحصیلی مفهوم تازگی ببخشد، تصمیم*ها و شیوه*های نو است؛ اینکه امسال نگاهی تازه و به دور از پیش داوری ها و توجیه کردن*ها، به خود داشته باشیم. امسال به جای اینکه با نق زدن و مشکلات را به گردن دیگران انداختن، خود را بی تقصیر و در شرایط موجود، بهترین جلوه دهیم، به دنبال رفع حداقل یکی از نقص*هایمان باشیم. می*دانم که خیلی از شما در دلتان مایلید که چنین اتفاقی بیفتد؛ اما نمی*دانید که چگونه شروع کنید و این تمایل تنها در حد آرزو باقی می*ماند و متاسفانه جامه عمل به خود نمی*پوشد. در اینجا راهکارهایی برای مبارزه با یکی از ویژگی های نامطلوب دانش*آموزی، درس نخواندن یا تنبلی، ارایه می*شود. گفتنی است که این راهکارها می*تواند درباره سایر خصلت*های نامطلوب نیز مفید واقع شود.
    قدم اول، شناخت خود
    اولین راه برای یک تغییر جدی و رسیدن به وضعیتی بهتر، شناخت خود است. بسیاری از ما شناخت دقیقی از خود نداریم و با خصوصیات اخلاقی*مان به درستی آشنا نیستیم؛ برای مثال، برخی از ما نمی*دانیم که تنبلی می*کنیم و عادتمان شده است که کار امروز را به فردا موکول کنیم. فکر می کنیم که مشکل از ما نیست؛ بلکه وظایفی بیش از توان و وقتمان به ما محول می*کنند و در نتیجه نمی*توانیم از عهده آن بر آییم یا تقصیر را گردن توان جسمی و هوشی خود می*اندازیم و معتقدیم که اگر هم دیگران از ما موفق*ترند، به خاطر تفاوت*های فردی در توانایی*های فیزیکی و روحی است و اینکه برخی افراد ذاتاً از ما قدرتمندتر هستند.
    شک نیست که افراد دارای توانایی ها و علایق متفاوتی هستند؛ اما بیایید کلاهمان را قاضی کنیم و ببینیم که چقدر از کوتاهی*های ما به خاطر تنبلی یا «باری به هر جهت بودن» خودمان است. ببینیم که اگر هر روز می*گوییم از فردا شروع خواهم کرد، و اگر اهل تقلب هستیم یا می*خواهیم هر چیز را سهل و آسان به دست بیاوریم، به خاطر ویژگی*های فردی ماست و نمی*توان تغییری در این خصوصیات ایجادکرد یا به دنبال توجیه اشتباهاتمان هستیم؟
    توجه داشته باشید که اگر می*خواهید در رفتار خود تغییری ایجاد کنید، باید به دلیل یک نیاز شخصی باشد؛ برای مثال، اگر می*خواهید که بیشتر درس بخوانید، باید دلیل انجام این کار، یک نیاز شخصی مثل پذیرش در رشته و دانشگاه ایده*آل*تان باشد. اگر این تغییر برای رضایت والدین یا اولیای مدرسه باشد، تحول شما زیاد دوام نمی*آورد. ممکن است که چند روزی، تغییری در خود حس کنید، اما بزودی درمی*یابید که خود را گول زده*اید و رفتارتان به روز اول باز خواهد گشت.

    **
    **

    به فکر تغییر یک خصوصیت باشید
    در این مرحله باید یکی از خصوصیات خود را انتخاب و روی آن تمرکز کنید؛ چون با تمرکز روی یک ویژگی خاص، بهتر و مفیدتر اقدام خواهید کرد. فراموش نکنید که برای موفقیت در هر تغییری، باید ابتدا قدم*های کوچک بردارید و کم*کم تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید. انجام تغییرات کوچک فعلی، باعث می*شود که تغییرات بزرگتر آتی، راحت*تر انجام پذیرد. خصوصیات اخلاقی دلخواه را دستچین کنید. باید دقیقاً بدانید که چه می*خواهید و این طور نباشد که فقط با مشاهده فردی بگویید که «من می*خواهم شبیه او باشم!» بلکه ببینید که دقیقاً چه خصوصیتی در او وجود دارد که تحسین شما را برمی*انگیزد؛ به عنوان مثال، قابلیت او در حل کردن مسایل در شرایط دشوار، کوشا بودن و... تمام موارد را در یک دفترچه یادداشت کنید.
    به خود زمان بدهید
    برای تغییر به خودتان زمان بدهید؛ زیرا تغییر شخصیت و خصوصیات رفتاری، یکشبه انجام نمی*شود؛ به همین منظور، اهدافی کوچک و منطقی برای خودتان در نظر بگیرید؛ مثلاً برای رهایی از خصلت تنبلی، به خود بگویید که نباید بیش از 5 دقیقه در انجام کاری تعلل کنید. اگر روی این تغییر تمرکز و بر سر خواسته*تان پافشاری کنید، به صورت کارآمد و مفید، شخصیت خود را تغییر خواهید داد؛ یعنی بتدریج در می*یابید که کمتر تنبلی می*کنید و در انجام کارها کوشاتر هستید.
    فراموش نکنید که تمام این مراحل باید مرحله به مرحله انجام شود. شما تصمیم گرفته*اید که رفتارتان را عوض کنید؛ پس قبل از اینکه واقعاً تغییر کنید نیاز به زمان دارید؛ مثلاً ممکن است که شما تمام پاییز روی خودتان کار کنید تا در زمستان شخصیت جدیدی داشته باشید. به قول معروف: «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»؛ پس اگر نتوانستید بسرعت خود را تغییر دهید، نا امید نشوید؛ چرا که همه ما برای بهتر شدن، به زمان احتیاج داریم.
    به خود پاداش بدهید
    مولوی هشتصد سال پیش سروده است:
    می رود کودک به مکتب پیچ پیچ چون ندید از مزد کار خویش هیچ
    فرض کنیم که هدف شما از درس خواندن بیشتر، موفقیت در آزمون سراسری و کسب رتبه ای مطابق میلتان باشد. با اینکه هدف شما بسیار ارزشمند است، اما چون برای رسیدن به آن باید ماه*های زیادی تلاش کنید و پاداش تلاشتان بزودی داده نمی*شود، به قول معروف امکان دارد که در نیمه راه کم بیاورید؛ پس لازم است که اهداف کوتاه مدت و پاداش*هایی مطابق با اهداف مورد نظر برای خود بیابید. باید کار را به قطعات کوچکتر تقسیم و از پاداش*های فوری*تری استفاده کنید؛ برای مثال، اگر علاقه*مند به بازی های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون هستید، در ابتدا برای هر دو ساعت درس خواندن، نیم ساعت از زمان خود را به بازی کامپیوتری یا دیدن تلویزیون اختصاص دهید. اگر می خواهید که یک فیلم یا سریال را تماشاکنید و نیاز به زمانی بیش از نیم ساعت دارید، بعد از هر دوساعت مطالعه، در برگه*ای ذکر کنید که نیم ساعت پاداش ذخیره دارید و بعد از مجموع این نیم ساعت ها برای تماشای یک سریال بهره ببرید. امکان دارد که علاقه شما، رفتن به گردش با دوستان یا دیدن یک بازی فوتبال از نزدیک و مواردی مشابه آن باشد که زمان بیشتری را نیاز داشته باشد (گاه لازم است که نیمی از یک روز یا تمام یک روز تعطیل خود را به آن اختصاص دهید)؛ در این صورت، از پاداش رمزی استفاده کنید؛ یعنی جعبه*ای را برای جمع کردن ساعت*های پاداش خود تهیه کنید و با ذخیره کردن ساعت*ها، زمان لازم را برای تفریح مورد علاقه*تان از خودتان بخرید!
    توجه داشته باشید که پاداش همیشه نباید زمان*بر باشد. گاهی خوردن یک خوراکی مورد علاقه یا خریدن یک وسیله که به آن نیاز هم دارید، می*تواند پاداش تلاش شما باشد. همچنین پاداش یا پاداش رمزی باید بلافاصله بعد از درس خواندن به دست بیاید و مقدار کاری که برای دستیابی به پاداش انجام می*شود باید کم باشد و بتدریج افزایش پیدا کند؛ برای مثال، اگر می*خواهید درسی را که دوست ندارید، بخوانید، بمرور به مقدار آن اضافه کنید و در ابتدا مطالعه یک فصل را در برنامه خود نگنجانید. مهم*تر از همه اینکه، پاداش فقط در ازای کار تعیین شده باید داده شود؛ پس اگر تقلب کنید نمی*توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

    اگر می خواهید بیشتر درس بخوانید، باید دلیل این کار، یک نیاز شخصی مثل پذیرش در رشته و دانشگاه ایده*آل تان باشد. اگر این تغییر برای رضایت والدین یا اولیای مدرسه باشد، تحول شما زیاد دوام نمی*آورد

    **اگر علاقه*مند به بازی*های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون هستید، در ابتدا برای هر دو ساعت درس خواندن، نیم ساعت از زمان خود را به بازی کامپیوتری یا دیدن تلویزیون اختصاص دهید
    **علی سلیمانی ( مشاور تحصیلی )

    منبع : هفته نامه پیک سنجش



  • سلام ... من هركاري ميكنم اصلن نميتونم از عموميام ادبيات و عربي رو برسونم و تو برنامه م جا بدمشون... عربيم قويه ولي ادبياتم وضعش فجيعه ... الان كه آبانه هنوزززز كلمه از ادبيات و عربي نخوندم
    ميخام ادبيات فقط تاريخ ادبيات و املا و لغت بخونم نظرتون چيه ؟؟؟



  • منم تقریبا مشکل دوستمون astro 13 رو دارم.
    من از صفر(بدون هیچگونه مطالعه ای در تابستان ) با برنامه قلمچی شروع کردم خواندن . فقط عربی وزبان فارسی3فیزیک 1 رو اصلا نخواندم. و شدیدا احساس کمبود وقت دارم و همین استرسم رو مطالعه درسای دیگم تاثیر منفی گذاشته. و دلسرد شدم.


  • مدیر

    @astro13;4249 said:

    سلام ... من هركاري ميكنم اصلن نميتونم از عموميام ادبيات و عربي رو برسونم و تو برنامه م جا بدمشون... عربيم قويه ولي ادبياتم وضعش فجيعه ... الان كه آبانه هنوزززز كلمه از ادبيات و عربي نخوندم
    ميخام ادبيات فقط تاريخ ادبيات و املا و لغت بخونم نظرتون چيه ؟؟؟

    @**مهدی**;4259 said:

    منم تقریبا مشکل دوستمون astro 13 رو دارم.
    من از صفر(بدون هیچگونه مطالعه ای در تابستان ) با برنامه قلمچی شروع کردم خواندن . فقط عربی وزبان فارسی3فیزیک 1 رو اصلا نخواندم. و شدیدا احساس کمبود وقت دارم و همین استرسم رو مطالعه درسای دیگم تاثیر منفی گذاشته. و دلسرد شدم.

    من نميدونم چرا شما رفقا حرف گوش نمي كنيد ؟

    قبلا خدمت شما عرض كردم كه با برنامه دبيرستان پيش بياييد قبل از عيد تمام دروس را تموم مي كنيم
    به طور مثال كل تحليلي را ما تابستون تموم كرديم،

    حالا هنوز دير نشده، شما اگر از الان خوب و پيوسته تاكيد مي كنم خوب و پيوسته درس بخونيد مشكلي نخواهيد داشت و الكي استرس نداشته باشيد، استرس شما را ضعيف مي كنه

    ما دو كلاس پيش را گذاشتيم رو سايت، برنامه ي هفتگي هر دو هم رو سايت هست برنامه را از صفحه اصلي سايت برداريد از هر كلاس يكي دو فيلم ببينيد و بعد تصميم بگيريد كه با كدوم جلو بريد

    بعد كارهايي را انجام بدهيد كه دبير در كلاس ميگه، اگر وقت اضافه آورديد اينجا براي مطالعه ي بيشتر راهنمايي بخواهيد

    براي ادبيات توصيه من ادبيات كلاس چهارم دبيرستان (٢) هستش، با اينكه دبيرش يكسانه ولي طرح درسش متفاوته
    بقيه درس ها را خودتون تصميم بگيريد

    sent from my ipad using tapatalk



  • @sohrab;4266 said:

    من نميدونم چرا شما رفقا حرف گوش نمي كنيد ؟

    قبلا خدمت شما عرض كردم كه با برنامه دبيرستان پيش بياييد قبل از عيد تمام دروس را تموم مي كنيم
    به طور مثال كل تحليلي را ما تابستون تموم كرديم،

    حالا هنوز دير نشده، شما اگر از الان خوب و پيوسته تاكيد مي كنم خوب و پيوسته درس بخونيد مشكلي نخواهيد داشت و الكي استرس نداشته باشيد، استرس شما را ضعيف مي كنه

    ما دو كلاس پيش را گذاشتيم رو سايت، برنامه ي هفتگي هر دو هم رو سايت هست برنامه را از صفحه اصلي سايت برداريد از هر كلاس يكي دو فيلم ببينيد و بعد تصميم بگيريد كه با كدوم جلو بريد

    بعد كارهايي را انجام بدهيد كه دبير در كلاس ميگه، اگر وقت اضافه آورديد اينجا براي مطالعه ي بيشتر راهنمايي بخواهيد

    براي ادبيات توصيه من ادبيات كلاس چهارم دبيرستان (٢) هستش، با اينكه دبيرش يكسانه ولي طرح درسش متفاوته
    بقيه درس ها را خودتون تصميم بگيريد

    sent from my ipad using tapatalk

    داداشم آقا سهراب تو هر چی بگی من همون کارو میکنم.

    من دو هفته منظورم فاصله بین آزموناس وقت دارم تا مباحث مربوط به آزمونو بخونم. و من طبق برداشتی که از حرفای شما داشتم این برنامه رو میخوام برای خودم بریزم که از صبح طبق برنامه هفتگی دبیرستان ویدئو ها را ببینم هر چی معلم سر کلاس گفت انجام بدم. وقت اضافه آوردم تست بزنم.


  • مدیر

    @**مهدی**;4268 said:

    داداشم آقا سهراب تو هر چی بگی من همون کارو میکنم.

    من دو هفته منظورم فاصله بین آزموناس وقت دارم تا مباحث مربوط به آزمونو بخونم. و من طبق برداشتی که از حرفای شما داشتم این برنامه رو میخوام برای خودم بریزم که از صبح طبق برنامه هفتگی دبیرستان ویدئو ها را ببینم هر چی معلم سر کلاس گفت انجام بدم. وقت اضافه آوردم تست بزنم.

    آقايي
    كاري كه معلم در كلاس ميگه همون تست زدنه، فقط ميگه چه تست هايي را بزن
    به بچه هاي دبيرستان گفته شده كه اگر دبير نگفت كدوم تست ها تكليف هست، تست مبحث تدريس شده از كتابي كه دبير معرفي كرده را بزنيد

    داريم رديف مي كنيم كه آزمون هاي دبيرستان رو سايت قرار بگيره، يه سري مشكلات هست كه به زودي برطرف ميشه

    وقتي آزمون ها و برنامه هفتگي آزمون ها بياد رو سايت راحت تر برنامه ريزي مي كنيد، چون بايد برنامه آزمون ها را اجرا كنيد [emoji12]

    sent from my ipad using tapatalk



  • @astro13;4249 said:

    سلام ... من هركاري ميكنم اصلن نميتونم از عموميام ادبيات و عربي رو برسونم و تو برنامه م جا بدمشون... عربيم قويه ولي ادبياتم وضعش فجيعه ... الان كه آبانه هنوزززز كلمه از ادبيات و عربي نخوندم
    ميخام ادبيات فقط تاريخ ادبيات و املا و لغت بخونم نظرتون چيه ؟؟؟

    سلام اگر حجم برنامه برای شما سنگین هست پس باید زمان بیشتری مد نظر بگیرید . پیشنهاد میکنم حتما ظهر ها روزی 1 ساعت این درس رو مطالعه کنید . اینکار شما فعلا اشتباه هست .


قفل شده است
 

کاربران فعال این بخش

5
آنلاین

19.4k
کاربران

9.0k
موضوع ها

603.1k
دیدگاه‌ها