از بین بردن دغدغه های فکری


  • دانش آموزان آلاء

    خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

    در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

    ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

    ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

    ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

    این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

    همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

    پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

    من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.@ادمین @خیرین-کوچک-دریا-دل @دانش-آموزان-آلاء @فارغ-التحصیلان-آلاء @حامیان-آلاء


  • دانش آموزان آلاء

    امیدوارم به دردتون بخوره واقعا اثر گذاره



  • من خودم این راه رو کشفیده بودم! گاها انجامش میدم
    مخصوصا وقتی که ذهنم پر اخبار سیاسی میشه که اعضابمو خورد میکنن یه عده ای گرگ در لباس میش !

    خیلی مفیده
    تشکر از شما


  • دانش آموزان آلاء

    @ata1214 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

    من خودم این راه رو کشفیده بودم! گاها انجامش میدم
    مخصوصا وقتی که ذهنم پر اخبار سیاسی میشه که اعضابمو خورد میکنن یه عده ای گرگ در لباس میش !

    خیلی مفیده
    تشکر از شما

    منم اینو تو سایت دیدم گفتم برا بچها بزارم واقعاا مفید هستش خواهش میکنم



  • این روش مقطعی جواب میده برای ذهن های مشغول،اما بعد ی مدت ادم رو با یسری مسائل دیگ درگیر میکنه...اگ ادم فک کنه توی این روش مغز رو دور زدید...مشکلات همونان مغز همونه فقط یکسری جابجایی یا پیشرفته شه ،دسته بندی رخ داده، روی اوردن ب ورزش(مخصوصا حرفه ای،بالخصوص رزمی،یا در طبیعت)خیلی کمک میکنه ،و همچنین عبورنکردن از خط قرمزهای خدا،دیدن سایر مشکلات مردم،واقع نگری،بعد ی مدت واقعا چیزای ک برای خیلیا حل کردنش مشکله واقعا برات اسان میشه...دید ادم عوض میشه.
    موردا با توجه ب موضوع تاپیک بود و درمورد هرکدام و نقششون در از بین بردن دغدغه ها،خواستید میتونیم بحث کنیم


  • دانش آموزان آلاء

    @tamom در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

    این روش مقطعی جواب میده برای ذهن های مشغول،اما بعد ی مدت ادم رو با یسری مسائل دیگ درگیر میکنه...اگ ادم فک کنه توی این روش مغز رو دور زدید...مشکلات همونان مغز همونه فقط یکسری جابجایی یا پیشرفته شه ،دسته بندی رخ داده، روی اوردن ب ورزش(مخصوصا حرفه ای،بالخصوص رزمی،یا در طبیعت)خیلی کمک میکنه ،و همچنین عبورنکردن از خط قرمزهای خدا،دیدن سایر مشکلات مردم،واقع نگری،بعد ی مدت واقعا چیزای ک برای خیلیا حل کردنش مشکله واقعا برات اسان میشه...دید ادم عوض میشه.
    موردا با توجه ب موضوع تاپیک بود و درمورد هرکدام و نقششون در از بین بردن دغدغه ها،خواستید میتونیم بحث کنیم

    رو من که همین روشه جواب میده و برام کافی هستش



  • @22ستاره
    عالی بود


  • دانش آموزان آلاء

    @najafiali78 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

    @22ستاره
    عالی بود

    ممنونم



  • @22ستاره در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

    خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

    در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

    ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

    ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

    ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

    این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

    همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

    پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

    من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.@ادمین @خیرین-کوچک-دریا-دل @دانش-آموزان-آلاء @فارغ-التحصیلان-آلاء @حامیان-آلاء

    واقعا نوشتن همه دنیای منه..جوری که اگر موقع ناراحتی ننویسم میمیرم😂



  • من همیشه مینویسم دو تا فایده داره به لحاظ روحی تخلیژه میشم بعد که می خونم می بینم نه خوشی ها پایدار بوده ونه سختی ومشکلات سختی که فک می کردم تموم نمیشن وسخته چه زود با گذر زمان حل شدن ویاد می گیرم فقطچشمم به الان باشه


  • دانش آموزان آلاء

    حالا من بعضی وقتا که از چیزی خیلی ناراحتم یا از دست کشی عصبانیم رو کاغذ مینویسم بعدش میسوزونم واقعا تاثیرشو دیدم



  • @rahil_28 به به بانو راحیل حالتون چطوره


  • دانش آموزان آلاء

    @zahra-m1999 زهرا چه بزرگ خطابم کردی 😂
    تو حالت چطوره؟



  • @rahil_28 مرسی گلی
    کلا من از لفظ بانو استفاده می کنم😇 بزرگم که هستی گلی


  • دانش آموزان آلاء

    @zahra-m1999 بزرگی از خودته دلت بزرگه بخاطر همون نفسی





  • @zahra-m1999 بیا دلی


  • دانش آموزان آلاء

    💌 😘



  • راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟


  • دانش آموزان آلاء

    @parisa76911 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

    راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

    برنامه ریزی حجمی تایمی
    یعنی برای یه حجم مشخصی با توجه به سختیش ، وقت تعیین کنید و سعی کنید توو اون تایم تمومش کنید اگه نشد برید مطلب بعدی و ادامه این مبحث رو در پایان برنامتون مطالعه کنید
    اینطوری ذهن مجبور میشه در اون تایم تموم کنه وگرنه مجبوره بعد ار چن ساعت اون مطلب رو دوباره یادش بیاره و ادامه اش رو بخونه
    سعی کنید وقت و حجمی که مشخص می کنید منطقی باشه نه کم نه زیاد


وارد شوید تا پست بفرستید
 

اتصال شما به انجمن آلاء به نظر می‌رسد از دست رفته. لطفا صبر کنید ما سعی می‌کنیم که دوباره شما را متصل کنیم.