💠 مشاوره 3 روش برنامه ریزی - قسمت اول


  • مدیر

    موضوع ها:
    👈 ارائه ی روش تکنیکی پازل!

    ☑️ من بلد نیستم برنامه ریزی کنم باید چی کار کنم؟
    ☑️ تو برنامه ریزی چی مهمه؟
    ☑️ از کجا بفهم برای هر درس چقدر باید زمان در نظر بگیرم؟

    ⁉️ کلا آلاء بگه چی کار کنم و چطور برنامه بريزم، یعنی بهم میگه ❗
    ❤️ به لطف خدا آلاء رایگان هست و همیشه رایگان خواهد ماند.
    🎁 با نشر این پیام ها سفیر موفقیت ایرانیان باشید.
    👤 آقای محمدعلی امینی راد،مشاور آلاء

    🎧 دانلود یا پخش فایل مشاوره ای

    🆔 کانال تلگرام آلاء

    🌐 سایت آلاء


  • مدیر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    آلائی های عزیز وقتتون بخیر باشه

    امروز می خوایم در مورد برنامه ریزی با هم صحبت کنیم،

    قبلش حتما یه کاغذ و قلم بردارید و قسمت هایی که به نظرتو مهمه میاد رو بنویسید، اما برنامه ریزی سه گام مهم داره .
    گام اول:
    مشخص نمودن میزان زمان های خالی و قابل استفاده جهت مطالعه.
    گام دوم:
    مشخص نمودن بودجه بندی برایه هر درس که توصیه ام این که این بودجه بندی مشخص کردن به صورت هفتگی باشه خیلی بهتره .
    گام سوم:
    پازل کردن، که تکنیک پازل کردن بسیار مهمه وا اصل کار برنامه ریزی همین کاره سومه،

    اما حالا یه توضیحم بدم که اصلا پازل کردن چیه.

    پازل کردن عبارت است از: چیدن بودجه بندی ها، ینی همون زمان های مورد نیاز مطالعه برای هر درس تویه اون زمان های خالی و قابل استفاده ای که اون اول گفتم باید مشخص بشه.

    اما اول توضیح بدم که بودجه بندی هر درس رو باید به چه صورت ما مشخص کنیم،

    برای این اول باید ببنیم که اصلا ما تویه گام اول چقدر زمان خالی داریم که توش می خوایم درس بخونیم.
    این سوالی که متداول میپرسند دانش آموزان عزیز که آقا ما هفته ای چقدر بخونیم خوبه ؟؟
    من اول یک جواب بدم ببینید آدم به آدم متفاوته بعضی وقت های یک دانش آموز با هفته ای سی ساعت نتیجه ای می گیره که دانش آموز دیگه با هفته پنجاه ساعت همون نتیجه رو نمیگیره.
    بعضی وقتا ما تو بعضی دروس قویتریم، خوب لزومی نداره ما تو اینا وقت صرف کنیم ،

    اما به طور کلی به تجربه به من اثبات شده تا زمانی که کمیت کافی نباشه کیفیت کافی حاصل نمیشه، یعنی چی آقا؟؟؟؟؟؟؟؟

    یعنی اینکه تا زمانی که شما حداقل میزان مطالعه رو سپری نکنی او کیفیتی که دنبالشی به دست نخواهی اورد.
    من به صورت مختصر و مفید میگم دانش آموز حداقل، اونی که داره برایه کنکور می خونه دنباله رتبه های خوبه، می خواد دانشگاه های دولتی خوب رشته های خوب قبول شه، حداقل باید هفته ای چهل ساعت درس بخونه و فارغ التحصیل ، کسی که مدرسه نمیره صبح تا ظهر دسته خودشه، ما یه حساب سر انگشتی می کنیم، بگیم دانش آموز حداقل دارن هفته ای پنج روز میرن مدرسه و هر روز پنج تا کلاس دارن میشه پنج ضربدر پنج = بیست و پنج، باید به این بیست پنج ساعته یه چهل ساعت اضافه کنند که میشه شصت و پنج ساعت که بخوایم تقریب بگیریم میشه بین شصت تا شصت و پنج ساعت باید یک فارغ التحصیل در هفته درس بخونه.
    اما حالا من این بودجه بندیه رو متناسب با دانش آموز برای شما توضیح میدم شما روش رو که یاد بگیری می تونید تویه هر حالتی اینو اجرا کنید.

    بودجه بندی

    یکی از متداول ترین روش ها و استاندارد ترین، اتاندارد که میگم یهنی همه چیزو شامل میشه ، یکی از متداول ترین روش ها و استانداردترین این روش ها برای مشخص نمودن میزان بودجه بندی هر درس اینه که شما به طور مثال جهل ساعت در نظر می گیری .
    من این و با یک مثال می خوام توضیح بدم که یک مقدار فهمش راحت¬تر بشه،

    به طور مثال شما یک دانش آموز رشته تجربی هستین که درسات به این صورته : زیست با ضریب دوازده، شیمی با ضریب نه، فیزیک با ضریب شش، ریاضی با ضریب شش ، ادبیات ضریب چهار، معارف ضریبه سه ، زبان ضریب دو، عربی ضریب دو، زمین¬شناسی یا صفر یا یک، مثله زیر گروه یک و دو رشتۀ تجربی که حالا انشاالله جلوتر در مورد زیر گروه ها و رشته های هر زیر گروه به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

    1. ما اول میام همۀ ضرایب دروس را با هم جمع میکنیم،
      میشه چهل و پنج، اگر زمین شناسی رو حساب نکنیم و صفر بگیریم می¬شه چهل و چهار و اگر ضریبشو یک بگیریم ، یعنی مجموعه دوزاده زیست، نه شیمی، شش فیزیک، شش ریاضی، چهار ادبیات ، سه معارف، دو زبان و دو عربی می-شه چهل و چهار و یه دونه ام ضریب یک به زمین بدیم میشه چهل و پنج.
    2. خوب میایم چهل ساعت رو به دقیقه حساب میکنیم
      چهل ضربدر شصت می¬شه دو هزازو چهارصد دقیقه.
      ما میایم این دو هزازو چهارصد رو تقسیم بر چهل و چهار یا چهل و پنج می¬کنیم، به تقریب در میاد پنجاه دقیقه.
    3. حالا حساب می کنیم هر درس رو باید چقدر بخونیم
      حالا میایم برایه اینکه حساب کنیم زیست باید چقدر بخونیم ، ضریبش رو ضربدر پنجاه می¬کنیم، یعنی دوازده ضربدر پنجاه.
      پنجاه رو چه جوری حساب کردیم ؟ مجموع ضریب دروس رو جمع کردیم ، شد چهل و چهار یا چهل و پنج، میزان مطالعمون رو پیش فرض گذاشتیم چهل ساعت که اونو ضربدر شصت بکنیم و به دقیقه حساب کنیم میشه دوهزارو چهارصد دقیقه، حالا این دو هزارو چهارصد دقیقه رو میای م تقسیم بر چهل و چهار یا چهلو پنج می-کنیم حدود می¬شه پنجاه دقیقه.
      حالا زیست رو میایم می¬گیم دوازده که ضریبشه ضربدر پنجاه دقیقه که می¬شه ششصد دقیقه،
      شیمی پنجاه ضربدر نه می¬شه چهارصد و پنجاه دقیقه
      فیزیک شش ضربدر پنجاه می¬شه سیصد دقیقه،
      ریاضی شش ضربدر پنجاه می¬شه سیصد دقیقه،
      یعنی میام ضریب هر درس رو ضربدر این پنجاه می¬کنم که عرض کردم که چه¬طور محاسبه شده، میزان مطالعه هر درس در میاد که الان برایه یه دانش آموز تجربی اختصاصیاشو که گفتم،

    زیست ششصد، شیمی چهارصدو پنجاه، فیزیک و ریاضی هرکدام سیصد، ادبیات دویست دقیقه، معارف صدو پنجاه، زبان و عربی هر کدام صد دقیقه و زمین پنجاه دقیق البته اگر ضریبش رو یک بگیریم، اگر صفر بگیریم که هیچی می¬شه صفر.

    حالا این میزان دقایق مورد نیاز مطالعه تویه هر هفته برایه هر درس رو که اینجا با مثال یک دانش آموز گروه تجربی من توضیح دادم. وقتی جمع میزنیم ششصد بعلاوه چهارصدو پنجاه بعلاوه سیصد بعلاوه سیصد بعلاوه دویست بعلاوه صد و پنجاه بعلاوه صد بعلاوه صد بعلاوه پنجاه ، می¬شه دو هزارو دویست و پنجاه دقیقه . یه صد پنجاه دقیقه اضافه میاد که ما میایم اینو به عنوان جبرانی استفاده می¬کنیم .

    حالا جبرانی یعنی چی:

    ما یه بحثی داریم تو این نوشتن برنامه، یعنی می¬خوایم بنویسیم، آقا شنبه این درسا رو بخون،یک شنبه این درسا رو بخون، دوشنبه این درسا رو بخون و تا آخر هفته، بعضی از جاها رو باید خالی بذاریم و من به اون ها می¬گم بالانس یا همون جبرانی ها که حالا نحوه نوشتن این ها چطور باشه و انواع روش های متداول پازل کردن چیه انشاالله باشه برایه کلیپه بعدی. که ما یه روش سنتی داریم، یه روش فیلوفکس داریم، یه شناور داریم و تا دلتون بخواد. دوستان ما زحمت کشیدن یه سری روش های علمی، من متاسفانه تو خیلی کتاب های می¬بینم روش های من در آوردی رو به اسم روش علمی میدن به خورد دانش آموز میدن که حالا انشاالله شما کلیپی بعدی رو گوش بکنید متوجه می¬شید که روش های علمیش چیه تا بتونیید بهتر درس بخونید.

    در آخر هم از همۀ دوستان من تشکر می¬کنم همۀ عزیزانی که وقتشون رو در اختیار بنده گذاشتن و انشاالله که صحبت هایی که انجام می¬شه در این کانال بتونه مثله سایر برنامه های این کانال مفید باشه.
    اما در آخر یک توضیحی هم بدم خیلی از عزیزان تماس گرفتن با دبیرستان صنعتی شریف یا تماس گرفتن با حالا تلفن های مرتبط با آلاء ، با مسئولین آلاء یا با خوده بنده سوال هایی داشتن.
    ببینید قرار بر اینه من با مسئوله محترمه آلاء صحبت می¬کردم، آقای مهندس ابوذرخانی قرار بر اینه اگر استقبال خوب باشه و سوال ها زیاد باشه یه فرومی تشکیل بشه رویه سایت SanatiSharif.ir که بچه ها سوال ها شونو اونجا بپرسن، اگر باز میزان بیشتر شد قراره یک اپلیکیشن نوشته بشه و در اختیاره بچه ها قرار داده بشه تا بتون سوال هاشون رو بفرستند،
    حتما هم تویه سایت که می خواهید سوال هاتون رو بپرسید، نام خودتون، نام شهر، سن و شرایطتون رو ذکر کنید و خلاصه شرایطتتون رو توضیح بدید که اگر قرار باشه بنده پاسخ بدم . بتونم به نحوه احسنت پاسخ گو باشم.
    در آخر همۀ شما رو به خداوند بزرگ می¬سپارم، هیچ وقت هیچ وقت اجازه رویاهاتون رو مردم با حرفاشون خراب کنند.


وارد شوید تا پست بفرستید
 

اتصال شما به انجمن آلاء به نظر می‌رسد از دست رفته. لطفا صبر کنید ما سعی می‌کنیم که دوباره شما را متصل کنیم.