سوال دینی!


  • همیار

    بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
    "وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
    1)علت عدل خدا حکمت اوست.
    2)نتیچه عدالت حکمت است.
    3)نتیچه حکمت عدالت است.
    4)معلول حکمت خدا عدل اوست.



  • این پست پاک شده!

  • همیار

    @Faeze2000 در سوال دینی! گفته است:

    @Dr.Bernosi در سوال دینی! گفته است:

    بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
    "وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
    1)علت عدل خدا حکمت اوست.
    2)نتیچه عدالت حکمت است.
    3)نتیچه حکمت عدالت است.
    4)معلول حکمت خدا عدل اوست.
    چ سخته!!
    گزینه 4؟!😐😐😐😠

    علتو معلول فوق العاده سخته!بنظرم قسمت اول آیه داره حکمت و قسمت دوم عدل خدا رو نشون میده!من میگم که چون خدا حکیمه پس عدل داره!ینی علت عدل خدا حکمتشه و معلول عدل میشه حکمت!اگه درست گفته باشم!بپس میشه گزینه 3!نمدونم!مفهومای سخته دیگه!


  • دانش آموزان آلاء

    @Dr.Bernosi
    عدل خداوند معلول حکیمانه بودن اوست


  • همیار

    @DR.PeRshIA در سوال دینی! گفته است:

    @Dr.Bernosi
    عدل خداوند معلول حکیمانه بودن اوست

    انقد معلولوعلت شد قاطی کردم!خخخخخ!همینه!


  • همیار

    @DR.PeRshIA در سوال دینی! گفته است:

    @Dr.Bernosi
    عدل خداوند معلول حکیمانه بودن اوست

    با این اوصاف چند میشه؟!


  • دانش آموزان آلاء

    @Dr.Bernosi
    من خودمم رو گزینه ها هنگ کردم ولی فک کنم چهار میشه دیگه


  • دانش آموزان آلاء

    @Dr.Bernosi در سوال دینی! گفته است:

    بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
    "وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
    1)علت عدل خدا حکمت اوست.
    2)نتیچه عدالت حکمت است.
    3)نتیچه حکمت عدالت است.
    4)معلول حکمت خدا عدل اوست.

    سلام
    گزینه ی 1 و 4 یکی نیستن؟؟


  • دانش آموزان آلاء

    @NGU
    عدل خداوند معلول حکیمانه بودن اوست
    این جوابه حالا ببین کدوم میشه هههه


  • دانش آموزان آلاء

    @DR.PeRshIA در سوال دینی! گفته است:

    @NGU
    عدل خداوند معلول حکیمانه بودن اوست
    این جوابه حالا ببین کدوم میشه هههه

    4و1
    😂البته به تشخیص من


  • دانش آموزان آلاء

    @NGU
    عدل میشه معلول حکمت میشه علت
    حسم میگه چهاره


  • همیار

    @Dr.Bernosi علت اینکه به کسی ظلم نمی شود این است که جهان بر پایه حق است..حق هم از حکمت خدا سرچشمه میگرد...!
    ظلم نشدن به هیچکس(عدالت) معلول و نتیجه حکمت(بر حق بودن جهان) خداست.
    پس حکمت چه نتیجه رو به ما میده ؟ = عدالت !
    گزینه سوم دوروسته !


  • همیار

    @Dr.Bernosi در سوال دینی! گفته است:

    بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
    "وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
    1)علت عدل خدا حکمت اوست.
    2)نتیچه عدالت حکمت است.
    3)نتیچه حکمت عدالت است.
    4)معلول حکمت خدا عدل اوست.

    البته دکتر گزینه سوم و چهارم یکی هستنا !


  • همیار

    آی دونت نو!سواله!من طرحش نکردم که!ولی نکتش همونه که حکمت میدهد عدل!


  • دانش آموزان آلاء

    @Dr.Bernosi
    پاسخ کلیدی مگه نداره مگه سواله؟؟


  • دانش آموزان آلاء

    هر آیه ای که کلمه ی حق رو داشته باشه به حکمت خدا اشاره داره پس قسمت اول به حکمت خدا اشاره داره ،چون اول آیه دوم ل اومده یعنی فلسفه که اشاره به عدل خدا داره پس نتیجه ی(معلول) حکمت خدا عدل اوست گزینه4



  • دوستان درس 4 دینی 2
    صفحه 46 کتاب
    استاد گفتن تعبیر کننده خواب های حضرت یوسف ..حضرت یعقوب بوده
    ولی توی گاج و سوال کنکور نوشته تعبیر کننده خود حضرت یوسفه!!
    کدوم درسته؟


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    دوستان درس 4 دینی 2
    صفحه 46 کتاب
    استاد گفتن تعبیر کننده خواب های حضرت یوسف ..حضرت یعقوب بوده
    ولی توی گاج و سوال کنکور نوشته تعبیر کننده خود حضرت یوسفه!!
    کدوم درسته؟

    کتاب دورتند سفیرخرد هم نوشته "خود حضرت یوسف(ع) تعبیر آن را میدانست"



  • @ARTHUR ینی استاد اشتباه گفتن؟؟
    من چون سوال کنکورهم دیدم دیگه شک کردم
    بعضیا گفتن به گاج توجه نکن استاد بهتر میدونن
    حالا چی؟


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    @ARTHUR ینی استاد اشتباه گفتن؟؟
    من چون سوال کنکورهم دیدم دیگه شک کردم
    بعضیا گفتن به گاج توجه نکن استاد بهتر میدونن
    حالا چی؟

    دقیقاً چه سالی سوال کنکور بود؟



  • @ARTHUR والا دقیق یادم نیس...



  • @ARTHUR فرق میکنه مگه؟


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    @ARTHUR فرق میکنه مگه؟

    نه میخواستم منم ببینم سوالو



  • @ARTHUR یادم نیس چه سالی بود...کجا دیدم
    ولی میدونم سوال کنکوربود...که با دوستام حل میکردیم ...این مورد پیش اومد


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    @ARTHUR یادم نیس چه سالی بود...کجا دیدم
    ولی میدونم سوال کنکوربود...که با دوستام حل میکردیم ...این مورد پیش اومد

    من از فیلم حضرت یوسف (ع) یادمه حضرت یعقوب (ع) تعبیر کرد



  • @ARTHUR ای بابا حالا چیکار کنیم؟؟؟:expressionless: ممکنه سوال امسال باشه


  • همیار

    پیدا کردم. ریاضی 93 بوده



  • @ARTHUR فک کردم شاید قدیمی تر باشه:sweat_smile:


  • همیار

    @ARTHUR در سوال دینی! گفته است:

    پیدا کردم. ریاضی 93 بوده

    http://uupload.ir/files/wo8_2017-04-09_003115.png
    گزینه 2 و گاج و سفیر خرد نظرشون اینه که خود حضرت یوسف تعبیر کرده

    اما مهروماه نوشته تست پاسخ صحیح ندارد :| و معتقده حضرت یعقوب تعبیر کننده ی خواب بوده.

    :|



  • @ARTHUR مثل علت و معلولی میمونه که بعضی سوالا نمیشه مشخص کرد....هرکی یه چیزی میگه
    صحبتی ندارم:expressionless:


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    @ARTHUR مثل علت و معلولی میمونه که بعضی سوالا نمیشه مشخص کرد....هرکی یه چیزی میگه
    صحبتی ندارم:expressionless:

    ولی چون سوال کنکور بوده مبنا رو این بگیر که تعبیر کننده حضرت یوسف بوده مگه این که طراح گزینه ها رو یه جوری بده که غلط بشه



  • @ARTHUR اره دیگه چاره ای نیست...
    ممنونم ازکمکتون:hand: لطف کردید:relieved:


  • همیار

    جالب اینه که توی اسامی پاسخ دهندگان دفترچه مهروماه اسم مولف گاج ( زهرا سمیعی عارف) هست! :|



  • @ARTHUR در سوال دینی! گفته است:

    جالب اینه که توی اسامی پاسخ دهندگان دفترچه مهروماه اسم مولف گاج ( زهرا سمیعی عارف) هست! :|

    :joy:


  • همیار

    @vezra

    دیگه مطمئن شدم که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کننده خواب بوده. به این دلیل :
    http://uupload.ir/files/wikl_2017-04-09_011422.png
    http://uupload.ir/files/mdm_2017-04-09_010704.png

    طراح کنکور سراسری و اکثر کتاب ها بر مبنای این آیه میگن تعبیر کننده خود حضرت یوسف(ع) بوده اما این توی این آیه حضرت یوسف(ع) داره از تعبیر شدن خوابش میگه نه از تعبیر کردن . این آیه مربوط به وقتیه که یوسف(ع) عزیز مصر بود و 11 برادرش (یازده ستاره) و پدر و مادرش(ماه و خورشید) در برابر او سجده کردند.
    http://uupload.ir/files/060v_2017-04-09_005814.png



  • @ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...:pray:

    به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
    من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
    ای بابااااااااا:disappointed_relieved:
    من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
    نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....:expressionless:
    این تست بیاد نمیزنم:neutral_face:



  • [یه سوال دیگه
    درس 5 دینی 2
    صفحه 49]

    آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
    توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
    یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت
    ......................................................................................................
    توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
    یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول
    از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
    سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
    از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...

    خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟:neutral_face:
    اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بده


  • فارغ التحصیلان آلاء

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    [یه سوال دیگه
    درس 5 دینی 2
    صفحه 49]

    آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
    توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
    یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت
    ......................................................................................................
    توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
    یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول
    از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
    سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
    از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...
    خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟:neutral_face:
    اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بده
    نه مهر و ماه هم همونو گفته...اشتباه كردين:)



  • @Mahsa-Ss من از لقمه نگاه کردم این متن رو نوشته
    یعنی من بد متوجه شدم منظور مهرو ماه رو؟؟


  • فارغ التحصیلان آلاء

    @vezra بلي:)
    دليل حق بودنِ جهان افرينش...
    پس حق بودن علت و براي اين علت يه سري دلايلي ميخوام كه ميشه ادامه ي جمله



  • @Mahsa-Ss دمت گرم مرسی:pray:
    من رو از تاریکی های جهل رهانیدی:joy:


  • فارغ التحصیلان آلاء

    @vezra خواهش


  • همیار

    @vezra در سوال دینی! گفته است:

    @ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...:pray:

    به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
    من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
    ای بابااااااااا:disappointed_relieved:
    من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
    نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....:expressionless:
    این تست بیاد نمیزنم:neutral_face:

    خواهش میکنم.

    این دیگه مشکل طراحه :) چون درستش اینه که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کرده .
    اگه طراح بخواد مجدد از این قسمت سوال بده باید با گزینه ها راهنمایی کنه.


وارد شوید تا پست بفرستید
 

اتصال شما به انجمن آلاء به نظر می‌رسد از دست رفته. لطفا صبر کنید ما سعی می‌کنیم که دوباره شما را متصل کنیم.